4 przykłady ciekawych strategii marketingowych.

Opowiadanie historii lub marketing emocjonalny

Strategie marketingowe integrują wiele zmiennych, takich jak cena, jakość produktu, potrzeby rynku, konkurencja i stara się je dostosować, aby przekonać klientów o trafności produktu, aby go wyróżnić, aby zbudować markę w sercu danego terytorium lub w stosunku do docelowej populacji.

Opowiadanie historii stało się obecnie istotnym atutem skutecznej strategii marketingowej. Bez względu na to, na jakim rynku zdecydowałeś się pozycjonować, jest coraz więcej konkurentów i musisz się wyróżniać. W tym celu możesz grać na wartości emocjonalnej swojej marki lub firmy.

Celem marketingu emocjonalnego jest więc stworzenie zestawu emocji i wartości w targetie, aby  stworzyć więź z marką lub firmą.

Opowiadanie historii , mające na celu przekazanie komunikatu poprzez stworzenie poczucia identyfikacji u czytelnika, jest niezbędną dźwignią marketingu emocjonalnego i pomaga zapamiętywać Twoją markę.

Komunikowanie o konkretnej historii Twojej firmy, o tym, co skłoniło Cię do jej stworzenia, jej wartości, a nawet tworzenie opowieści wokół Twojej marki, to częste motywy storytellingu.

Poszukiwane emocje różnią się w zależności od pożądanego celu : entuzjazmu, zainteresowania, chęci zapowiedzi nowego produktu, a nawet radości i dumy z firmowego przekazu dziękującego klientom za lojalność.

Strategii, która pozwoli Ci zjednoczyć i zatrzymać potencjalnych klientów, tworząc w nich poczucie przywiązania i przywiązania do marki , ale także wzmocnić wizerunek Twojej marki.

Tak jest na przykład w przypadku Levi’s, który zbudował swoją sławę, opowiadając o swoich początkach. Historia Levisa Straussa and Co, który w 1866 roku wynalazł wytrzymałą odzież roboczą, która ma służyć przez kilka lat. Do dziś w świadomości konsumentów Levi’s postrzegana jest jako solidna i ponadczasowa marka dżinsów.

Marketing przychodzący

Obecnie wiele technik marketingowych stało się agresywnych i inwazyjnych. Rzeczywiście, marki wchodzą w kontakt z konsumentem bez jego wyboru, za pomocą natrętnych reklam promocyjnych, telefonu, mailingu, SMS-ów… Metoda, która pokazuje coraz więcej ograniczeń i nie ma już sensu.

Tak narodził się w 2006 roku w Bostonie marketing przyciągania, czyli metodologia Inbound Marketingu .

W ten sposób marketing nie jest już tylko trendem wzrostu Twojej firmy . Staje się standardem dla kilku sektorów działalności.

Wręcz przeciwnie, ta nieinwazyjna technika marketingowa polega na przyciągnięciu klienta do siebie, na wzbudzeniu jego zainteresowania poprzez konkretne działania. Marka będzie produkować atrakcyjne treści , skoncentrowane na potrzebach swojego odbiorcy, jednocześnie subtelnie pokazując, że może sprostać ich potrzebom i problemom, jednocześnie pozycjonując się jako ekspert.

W tym celu stosuje się kilka technik:

  • Strona internetowa / Blog, świetne reklamy internetowe robi strategon.
  • Portale społecznościowe
  • Naturalne referencje (SEO)
  • Biuletyny
  • Webinaria
  • Zarządzanie bazą danych i CRM

Rentowna strategia , która pozwala firmom generować wiele korzyści :

  • Generowanie bardziej kwalifikowanych leadów . Tym samym większe jest prawdopodobieństwo przekształcenia ich w potencjalnych klientów, a następnie w klientów.
  • kontrolowany budżet
  • obniżony koszt pozyskania klienta
  • wzrost liczby klientów
  • sprzedaż dodatkowa i sprzedaż krzyżowa
  • maksymalizacja sprzedaży
  • wzrost ruchu na Twojej stronie, popraw jej rozgłos i wiarygodność.

Marketing sensoryczny angażuje wszystkie zmysły (wzrok, słuch, węch, dotyk i smak), dlatego określany jest również mianem marketingu zmysłów lub marketingu 5 zmysłów.

Pozycjonuj się na rynkach niszowych

Wiele firm powstaje każdego dnia, aby się wyróżniać, musisz pozycjonować się tam, gdzie nie ma innych. Rynki niszowe są zatem realną szansą do wykorzystania.

Odpowiadają one niewielkiemu segmentowi rynku, gdzie popyt jest bardzo specyficzny . Jeśli zapotrzebowanie nie jest duże, korzyści jest wiele:

  • Rynek w silnym trendzie
  • Praktyka wysokich cen nie stanowi problemu
  • Marże są bardziej opłacalne
  • Tam konkurencja jest słabsza.
  • Bardziej zniewoleni i lojalni konsumenci
  • Łatwiej jest wejść na ograniczony rynek niż konkurować z już obecnymi dużymi grupami

 

W ten sposób każdy specjalista doskonali się w swojej dziedzinie i staje się punktem odniesienia na swoim rynku.

Na przykład, jeśli rynek wina jest rynkiem masowym, z kolei rynek wina ekologicznego jest rynkiem niszowym.

Ta strategia ma jednak pewne pułapki, których należy unikać. Rzeczywiście, aby uniknąć zatrzymania działalności po kilku latach lub miesiącach i konieczności rozpoczynania wszystkiego od nowa: sprawdź, czy sektor, w którym chcesz rozpocząć, jest częścią długoterminowych trendów.

Wybierz strategię innowacji

Aby zapewnić stałą stabilność Twojej firmy, wyróżnić się na tle silnej konkurencji, obniżyć koszty, poprawić produktywność… strategia innowacji jest skuteczna.

Istnieją różne sposoby wprowadzania innowacji, specyficzne dla specyfiki każdej firmy:

  1. Innowacja przyrostowa : polegająca na optymalizacji wydajności, zastosowań, usług już istniejącego produktu poprzez dodawanie nowych funkcjonalności. Tak jest na przykład na rynku samochodowym.
  2. Sąsiednie innowacje : może to być produkt lub rynek. W pierwszym przypadku innowacja polega na przeniesieniu już istniejącej technologii na inny rynek. Tak jest w przypadku technologii Bluetooth obecnej na rynku telefonii, która została zaimportowana do samochodów. W drugim przypadku jest to wprowadzenie na rynek produktu już istniejącego, ale z nowymi funkcjonalnościami, który stworzy nowy rynek.
  3. Przełomowa innowacja : polegająca na oferowaniu już istniejącego produktu lub usługi, ale po niższej cenie i/lub łatwiejszej w użyciu. Tak jest w przypadku darmowym.
  4. Radykalna innowacja polegająca na stworzeniu zupełnie nowego produktu, który nie odpowiada na żaden problem, a tym samym stworzenie nowego rynku. Przykład: iPad

 

W tych firmach znajdujemy 5 mocnych stron, które są kluczem do ich sukcesu , głównie zorientowanych na klienta:

  • Dopasowanie doświadczenia klienta do rynku
  • Eliminacja tarcia i doskonałość procesu zakupu: wszystko po to, aby uprościć zakup lub dostęp do pomocy technicznej (SAV)
  • Oferują maksimum możliwości dostosowania: przykład „Witaj Francis, miło cię znowu widzieć. Czy jesteś zadowolony z nowego Scenica, którym miałeś przyjemność jeździć przez 2 miesiące?
  • To ich klienci przyspieszają sprzedaż: przykład „Widziałeś Casa de Papel na Netflixie”
  • Stale przemyśleć model biznesowy