CZYM JEST MARKETING SENSORYCZNY?

Marketing jest wszędzie. Gdziekolwiek pójdziesz, cokolwiek zobaczysz, jeśli spojrzysz wystarczająco głęboko, znajdziesz to. Lub, jeśli jest to zrobione dobrze, znajdzie cię . Marketing stał się dobrze znanym i skutecznym narzędziem pomagającym firmom odnieść sukces, a także rozwinął się w wieloaspektowy temat, który stale ewoluuje. 

Marketing sensoryczny pojawił się ostatnio na scenie jako nowy gorący temat zarówno dla marketerów, jak i ludzi biznesu. Szczególnie teraz – ze względu na wyzwania, przed którymi stał marketing w czasie pandemii – ważne było dostosowanie się do obecnej sytuacji i zachęcenie konsumentów w nowy, bardziej oryginalny sposób. Czym właściwie jest marketing sensoryczny

W tym poście na blogu omówimy 5 kluczowych punktów marketingu sensorycznego i zagłębimy się w to, jak wykorzystanie każdego zmysłu może zdziałać cuda w Twojej strategii marketingowej.

CZYM JEST MARKETING SENSORYCZNY?

Marketing sensoryczny to potężne narzędzie, którego celem jest odwoływanie się do co najmniej jednego z pięciu zmysłów w celu wywołania znaczących, pozytywnych i z kolei dochodowych reakcji ze strony głównych docelowych odbiorców firmy. Marketing sensoryczny zapewnia swoim rynkom docelowym bardziej wyjątkowe i niezapomniane wrażenia. Wiadomo również, że działa najlepiej, gdy w jednej wiadomości lub kampanii atakowany jest więcej niż jeden zmysł. 

ODWOŁYWANIE SIĘ DO PIĘCIU ZMYSŁÓW

Chociaż marketing sensoryczny jest obecnie bardziej powszechny, nie oznacza to, że jest łatwym zadaniem do przeprowadzenia. Jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, skupiając się na zmysłach jako sposobie wywoływania emocji i działań u odbiorców . Ważne jest, aby wybrać rodzaje zmysłów, które są spójne z Twoją marką.

WZROK

Marketing sensoryczny w odniesieniu do wzroku jest jednym z najważniejszych. Ludzie lubią widzieć rzeczy, które są estetyczne i urzekające. Ten rodzaj marketingu sięga wielu księżyców temu, kiedy starożytni Egipcjanie tworzyli plakaty na papirusie, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na targowiska. To oczywiście nie jedyny przypadek wykorzystania marketingu wizualnego w przeszłości, ale jest to doskonały przykład tego, jak daleko sięga ta technika sprzedaży.

Obecnie marketing sensoryczny można realizować na wiele sposobów. Na przykład poprzez tworzenie grafiki, infografik, obrazów, dzieł sztuki, plakatów, banerów reklamowych , filmów, tekstu, kolorów i wielu innych. Te elementy marketingu można również spotkać wszędzie, ale w XXI wieku większość tych wizualizacji znajduje się cyfrowo, za pośrednictwem platform internetowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Instagram, strony firmowe itp.

Czasopisma , strategie marketingowe , oficjalne dokumenty , eBooki itp. to doskonałe materiały do ​​promowania i promowania firmy w atrakcyjny wizualnie sposób. Dlaczego nie stworzyć cyfrowej publikacji, która pozwoli Twoim czytelnikom przewracać strony tak, jakby to był prawdziwy papierowy dokument, bez papieru (np. wycinka drzew).