Kompletny przewodnik po marketingu internetowym.

Korzystanie z Internetu wciąż rośnie na całym świecie każdego dnia — w rzeczywistości ponad 4,95 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z Internetu od 2022 r.

Marketing zawsze polegał na docieraniu do klientów tam, gdzie się znajdują. Reklamy telewizyjne, reklamy drukowane i billboardy próbują to zrobić.

Internet oferuje wyjątkowe korzyści, których nie mogą zaoferować inne media marketingowe — zakres zasięgu, możliwość personalizacji treści i możliwość budowania dalekosiężnych relacji z klientami, to tylko niektóre z nich.

Pobierz teraz: bezpłatne szablony planowania marketingu treści

Ale Internet może być przytłaczającą i wszechogarniającą jednostką, wypełnioną filmami, przepisami, artykułami i witrynami e-commerce. W zatłoczonej przestrzeni internetu, jak wyróżnić swoją firmę, by dotrzeć do właściwych odbiorców?

Odpowiedzią jest marketing internetowy.

Marketing internetowy wykorzystuje kanały cyfrowe, w tym pocztę e-mail, media społecznościowe, strony internetowe i wyszukiwarki, aby dotrzeć do idealnych odbiorców.

W przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych nośników reklamowych, takich jak druk, internet zachęca do dwukierunkowych rozmów między Twoją firmą a klientem, co w idealnym przypadku sprzyja długoterminowemu utrzymaniu klientów.

Nie da się tego uniknąć: marketing internetowy ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy w 2022 roku i później.

Ale przy wszystkich sztuczkach i sztuczkach odróżnienie krótkoterminowych zwycięstw od skutecznych strategii długoterminowych może być trudne, dlatego stworzyliśmy ostateczny przewodnik.

Omówimy tutaj wszystko, od strategii marketingowych po przykłady z życia wzięte, aby mieć pewność, że Twoja firma dociera do właściwych osób spośród tych czterech miliardów.

Co to jest marketing internetowy/internetowy?

Marketing online, znany również jako marketing internetowy lub reklama internetowa, to forma marketingu wykorzystująca Internet do dostarczania klientom wiadomości promocyjnych za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak wyszukiwarki, poczta e-mail, strony internetowe i media społecznościowe. Może rozwiązaniem jest, outsourcing programistów?

Strategie marketingu online obejmują projektowanie stron internetowych, SEO, e-mail, media społecznościowe, PPC i inne metody związane z Internetem.

Jaka jest rola marketingu internetowego?

Mówiąc najprościej, rolą marketingu internetowego jest pomoc Twojej firmie w dotarciu, przyciągnięciu i konwersji odbiorców online.

Przyjrzyjmy się dwóm oddzielnym celom, jakie będziesz mieć w marketingu internetowym, a także niezbędnym metodom, które będziesz chciał zastosować, aby osiągnąć te cele.

Marketing internetowy w celu przyciągnięcia nowych klientów

Możesz użyć strategii marketingowych online, aby przyciągnąć nowych klientów. Aby to zrobić, będziesz chciał skupić się przede wszystkim na płatnych reklamach w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach i projektowaniu stron internetowych.

Możesz na przykład skorzystać z funkcji Lookalike Audiences na Facebooku, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odbiorców podobnych do Twojej podstawowej grupy demograficznej, mogą pomóc Ci w tym strony internetowe wrocław. Możesz też zapłacić osobie wpływowej w mediach społecznościowych, aby udostępniła zdjęcia Twoich produktów jej już ugruntowanej społeczności.

Płatne media społecznościowe mogą przyciągnąć nowych klientów do Twojej marki lub produktu, ale zanim zainwestujesz zbyt dużo w jeden kanał mediów społecznościowych, warto przeprowadzić badania rynku i testy A/B.

Aby przyciągnąć nowych klientów, musisz także utrzymać potężną obecność SEO. Ponieważ 81% kupujących korzysta z internetu w celu wyszukania informacji przed podjęciem decyzji o zakupie, konieczne jest, aby Twoja firma znalazła się na czele wyszukiwania powiązanych słów kluczowych.

Silna obecność SEO przekłada się również na większą liczbę zakupów w sklepie — w rzeczywistości 78% lokalnych wyszukiwań mobilnych kończy się zakupem offline.

Wreszcie, bardzo ważne jest, aby poświęcić czas i zasoby na projekt witryny internetowej swojej firmy.

Gdy ci wspomniani klienci znajdą Twoją witrynę, prawdopodobnie zniechęcą się do zaufania Twojej marce i zakupu Twojego produktu, jeśli uznają, że Twoja witryna jest myląca lub nieprzydatna. Z tego powodu ważne jest, aby poświęcić czas na stworzenie przyjaznej dla użytkownika (i mobilnej) strony internetowej.

Marketing internetowy w celu kultywowania lojalistów marki

Marketing internetowy służy nie tylko do przyciągania nowych klientów — ma również kluczowe znaczenie dla utrzymania lojalnej, długoterminowej bazy klientów.

Będziesz chciał korzystać z poczty e-mail, blogowania i taktyk mediów społecznościowych, aby zwiększyć świadomość marki, kultywować silną społeczność online i zachować lojalność klientów.

Rozważ wysyłanie spersonalizowanych e-maili do byłych klientów, aby zrobić na nich wrażenie lub zainspirować ich — na przykład możesz wysłać rabaty na podstawie tego, co wcześniej kupili, życzyć im wszystkiego najlepszego lub przypomnieć im o nadchodzących wydarzeniach.

Aby właściwie zastosować kampanie e-mailowe, potrzebujesz listy e-mailowej. Pomoże Ci w tym, agencja marketingowa wrocław.